Voor wie?
Voor iedereen die in België woont en al een pensioenaanvraag heeft ingediend.
Procedure
Als je een pensioenaanvraag indient, krijg je nadien documenten per post toegestuurd.
Bij een aanvraag via MyPension, vind je deze documenten online in je persoonlijk dossier.
Personen met een gemengde loopbaan ontvangen afzonderlijke documenten van hun loopbaan als werknemer, zelfstandige en/of ambtenaar.
Deze papieren documenten vul je in, onderteken je en stuur je per post terug.
Of je stuurt alles via MyPension digitaal door.
Voor vragen over het invullen van deze documenten, kan je terecht bij:
Voor pensioenen van werknemers en zelfstandigen
1. de dienst Sociale Zaken
2. de Federale Pensioendienst
Zuidertoren, Europaesplanade 1, 1060 Brussel.
Gratis telefoonnummer: 1765 (vanuit het buitenland betalend naar +32 78 15 1765)
Elke werkdag van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur
Meer info over je pensioendossier
3. het Pensioenpunt
In Asse is het Pensioenpunt te bereiken elke 2de dinsdag van de maand, enkel voor de dossiers van werknemers en zelfstandigen.
- Werknemers: van 09.00 tot 11.30 en van 13.30 tot 15.30 uur
- Zelfstandigen: van 09.00 tot 11.00 uur
in het gemeentehuis, Gemeenteplein 1, 1730 Asse.
Voor de vakantieregeling raadpleeg de website.
Voor pensioenen van ambtenaren
Neem contact op met
1. de Federale Pensioendienst
Zuidertoren, Europaesplanade 1, 1060 Brussel.
Gratis telefoonnummer: 1765 (vanuit het buitenland betalend naar +32 78 15 1765)
Elke werkdag van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur.
Meer info over je pensioendossier
2. de personeelsdienst van je plaats van tewerkstelling
Wat meebrengen?
- je identiteitskaartÂ
- je pincode
- de brieven van de Federale Pensioendienst
Bedrag
Gratis
Afhandeling
Na het terugsturen van de ingevulde documenten naar de Federale Pensioendienst, ontvang je later een pensioenbeslissing.