Evenement organiseren
Aanvragen van een activiteit via het digitaal loket
Plan je een evenement dat:
- plaatsvindt op het openbaar domein of
- plaatsvindt op privéterrein maar wel publiek toegankelijk is voor minstens 200 personen of
- een vergunning(en) vereist (geluidsafwijkingen, vuurwerk ...).
Dan ben je als organisator verplicht toestemming te vragen aan de gemeente via het evenementenloket, minstens 4 weken vóór aanvang.
Uitleen materiaal
Aanvragen van materiaal via het digitaal loket
Ook voor het lenen van gemeentelijk materiaal en het gebruik van infoportieken, chalets en het mobiel podium kan je bij het evenementenloket terecht.
Opgelet:
- enkel verenigingen aangesloten bij een gemeentelijke adviesraad kunnen gemeentelijk materiaal aanvragen, en dit minstens 3 weken voor de datum van het evenement.
- materiaal dat in het verleden via de fuifbox van de jeugddienst werd uitgeleend (o.a. brandblussers, noodverlichting, …), is niet langer beschikbaar. Dit en vele andere materialen kan je als vereniging uitlenen bij de Provinciale Uitleendienst (PIVO), Poverstraat 75, 1731 Asse, T 02 454 82 41, uitleenbalie.asse@vlaamsbrabant.be.
Het digitaal evenementenloket opent niet in Internet Explorer. Gebruik dus een andere browser (Chrome, Firefox, ...) voor je aanvraag.