Infolijn vluchtelingen

De infolijn van Vluchtelingenwerk beantwoordt vragen van burgers, sociale diensten, advocaten, vrijwilligersorganisaties.... die vluchtelingen en asielzoekers ondersteunen en die vragen hebben over verblijf, opvang, huisvesting, onderwijs etc.

Vandaag zitten velen met vragen over en van Oekraïense vluchtelingen: wat betekent tijdelijke bescherming? Wat zijn de verblijfsmogelijkheden? Kan ik gezinsleden laten overkomen? Hoe geraak ik op de arbeidsmarkt? Aan een woning? Waar kunnen we terecht voor psychologische steun? Waar vind ik een tolk?

Vluchtelingenwerk Vlaanderen

Sinds 21 maart heeft Vluchtelingenwerk Vlaanderen haar Infolijn uitgebreid, met de steun van de Vlaamse regering. Dit laat ons toe om in deze crisis ook specifiek te focussen op de problemen van Oekraïense vluchtelingen. Zij worden zelf ook direct geholpen in hun eigen taal. Voor psychologische ondersteuning in het Oekraïens schakelen we door naar Solentra vzw. Voor vragen rond huisvesting schakelen we door naar ORBIT vzw. Met beiden hebben we een samenwerkingsovereenkomst in het kader van de huidige crisis. We verwijzen verder ook door naar vele andere diensten en organisaties die gespecialiseerd zijn in verschillende domeinen.

Vluchtelingenwerk Vlaanderen breidt haar telefonische Infolijn nu uit met medewerkers die de juridische materie en sociale kaart goed kennen en die efficiënt kunnen doorverwijzen.

Praktische info

  • De Infolijn is elke werkdag telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 12.30 uur
  • Nederlands en Engels: T 02 225 44 11
  • Oekraïens: T 02 225 44 21

Contact

Onthaal en infobalie

Adres
Gemeenteplein 1, 1730Asse
Stratenplan
Routebeschrijving
tel.
02 454 19 19
E-mail
info@asse.be
Website
www.asse.be