Maatschappelijk assistent

Het OCMW van Asse is op zoek naar een enthousiaste

maatschappelijk assistent (m/v/x) - versoepeling van de diplomavoorwaarden

(niveau B1-B3 / 1 voltijdse / statutair) 

Wat zijn jouw voornaamste taken?

Als maatschappelijk assistent word je ingeschakeld binnen de Sociale dienst. Deze vacature is momenteel voorzien voor de cel schuldbemiddeling/budgetbeheer. Maatschappelijk assistenten kunnen wel steeds flexibel ingezet worden over de gehele dienst, afhankelijk van de noden.

De Sociale dienst heeft als taak iedere burger maatschappelijk dienstverlening te garanderen, waardoor deze een leven kan leiden dat beantwoordt aan de menselijke waardigheid. Om dit te bereiken staat de dienst in voor het organiseren van financiële en materiële hulp (waaronder het ‘leefloon’ - recht op maatschappelijke integratie), begeleiding rond energieproblemen, Lokale Adviescommissie (LAC), schuldbemiddeling en budgetbegeleiding/-beheer, administratieve ondersteuning, psychosociale begeleiding, Lokaal Opvanginitiatief (LOI) voor asielzoekers, begeleiding gericht op activering, …

Als maatschappelijk assistent binnen de Sociale dienst zoek je samen met de klant naar de gepaste dienst- en hulpverlening om hulp op maat te bieden en de zelfredzaamheid te verhogen. Hierbij heb je aandacht voor het uitputten van de grondrechten van de burger en een preventief en proactief optreden.

Je werkt samen met interne en externe partners en bouwt een netwerk uit. Je hebt oog voor nieuwe ontwikkelingen (wetgeving, evoluties in de samenleving) en gaat hiermee aan de slag.

Welk profiel verwachten wij?

  • je bent in het bezit van een bachelor diploma maatschappelijk assistent of een diploma uit de lijst opgenomen in de infobundel onder de titel ‘Aanwervingsvoorwaarden’;
  • je gelooft in de krachten van de cliënt en biedt hulp op maat vanuit een integrale benadering;
  • je bent nauwkeurig, administratief sterk en kan zelfstandig werken;
  • je bent een teamspeler die verantwoordelijk is in de job en zich betrokken voelt bij de werking;
  • je bent stressbestendig en klantgericht;
  • je hebt een goede kennis van de sociale kaart;
  • je kan vlot werken met registratiesoftware;
  • je spreekt vlot Nederlands;
  • je beschikt over een goede schrijfvaardigheid.

Wat bieden wij?

  • voltijdse statutaire aanwerving voor onbepaalde duur (B1-B3) met een brutoloon van 2 941 euro (0 jaar anciënniteit) tot maximum 3 969 euro (23 jaar anciënniteit);
  • maaltijdcheques van €8;
  • hospitalisatieverzekering;
  • terugbetaling woon-werkverkeer met het openbaar vervoer via derdebetalerssysteem;
  • fietsvergoeding (0,35 euro per km);
  • mogelijkheid tot fietsleasing via eindejaarstoelage;
  • 35 dagen verlof en 14 feestdagen;
  • 2de pensioenpijler (3% op brutoloon);
  • jaarlijks 60 euro aan ecocheques en een cadeaucheque van 40 euro;
  • mogelijkheid om interessante opleidingen te volgen;
  • volledig flexibele werktijden met mogelijkheid om 1 dag thuis te werken;
  • een goede werk- en privébalans;
  • max. 6 jaar overname van privé-diensten (indien relevante ervaring), onbeperkte overname van diensten in de openbare sector.

Interesse?

Je kan deelnemen aan de selectieprocedure door onderstaand inschrijvingsformulier in te vullen.

Ik stel me kandidaat voor deze functie

Indien je niet via de gemeentelijke website kan solliciteren, verstuur dan een mail naar vacatures@asse.be. Wij bezorgen je dan nieuwe richtlijnen om je kandidaat te stellen.

De selectieprocedure omvat een praktijkgerichte gevalstudie en interview.

Te kennen leerstof (mag meegebracht worden naar het examen):

  • wet van 2 april 1965 betreffende het ten laste nemen van de steun verleend door de OCMW’s;
  • organieke wet van 8 juli 1976 betreffende de openbare centra voor maatschappelijk welzijn;
  • wet van 5 juli 1998 betreffende de collectieve schuldenregeling.

Contact

Onthaal en infobalie

Adres
Gemeenteplein 1, 1730Asse
Stratenplan
Routebeschrijving
tel.
02 454 19 19
E-mail
info@asse.be
Website
www.asse.be